Imprimeix en PDF

dimarts, 14 d’abril del 2015

EL TESTIMONI DE LA TARONJA - (o MADURESA?)

En el que ja comença a ser un clàssic, i que duri molts anys, l'ARC ha tornat a convocar aquest curs els V Concurs ARC de microrelats a la Ràdio, i aquest any ha fet servir de nexe "El cicle de la vida", del naixement fins a la mort. Dins l'etapa de la maduresa jo he presentat aquest relat que es demana, entre línies, si tenim clar quin és el grau de maduresa de la nostra societat.

Contenidors de brossa en una plaça de Terrassa




El testimoni de la taronja (Maduresa?)

Em quedo embadalit observant el meu fill, onze anys ja! Juga potinejant una taronja com si fos una pilota menuda. Ara la segueix de reüll en el vol d'una mà a l'altra. Sé que ha de jugar-hi, és la seva manera de fer, però no li fa fàstics a cap fruita el meu menut, quan menys hi pensi se la menjarà d'una revolada. Veig que em mira i atura el joc, somriu, amb aquella mirada tan personal, té la cara bruta i els ulls són clars... Sense mirar-lo sé que la va pelant mentre s'atansa a mi, però quan està al meu costat m'enganxa enfeinat regirant coses, i no estic al cas que m'ofereix la fruita. Finalment em toca en el braç.
—Té, papa, menja-te-la tu —escolto que em diu. 
—No fill —dic mentre m'acoto i li miro aquells ulls, ara tan seriosos. —Aquesta és la teva taronja, no pateixis, ja trobaré alguna altra cosa, en els contenidors del mercat llencen de tot.



Ferran d'Armengol
Terrassa - març/abril 2015


No està exacta com el vaig presentar a la plana de RC, però fins els relats maduren amb el temps.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Et volíem comentar que...