Imprimeix en PDF

diumenge, 26 de setembre del 2010

Aquells pedrots negres

Un escrit per participar a la proposta del bloc http://relatsconjunts.blogspot.com/ i sota la visió d'una imatge com aquesta que veieu tot just a sota, un Moai.

Foto: Treta de la Viquipedia http://ca.wikipedia.org/wiki/Moai


Aquells pedrots negres

Tunisia? No noia, ara mateix no em sona, potser sí que hi hem estat el Josep Lluís i jo, ja saps que viatgem tant, però ara mateix Tunisia... no és allí on aquelles cataractes en mig de la selva...? mira ara no ho sé, però si vols saber on, aquest any sí que et puc dir on hem estat nosaltres, i quin viatge noia! Tot plegat mil hores d’avions i més avions, i tot per anar a petar a una illa en mig de l’oceà, i per anar fins aquelles figures tan altes que es passen tot el dia mirant el mar, que ja em diràs tu quin interès pot tenir mirar aquelles platges, i això els que estan drets, que altres els tenen tirats pel terra, mig enrunats; uns deixats, escolta. Però, vés tu a saber si aquells van ser els primers tafaners de la historia, i algú els va dedicar un monument, i després, quatre graciosos van començar a fer-ne copies i ara tots diuen que si signifiquen una cosa o una altra, perquè ens varen explicar cada història... I en el fons, ja té gràcia que després de tot aquest enrenou d’anar d’un aeroport a un altre, i fent com ens feien la pasqua amb tants de vols i desplaçaments, resulta que l’illa es deia igual, Pasqua. Això sí que no puc oblidar-ho, amb aquest nom!, i tanta fama per tant sols anar a veure aquells pedrots negres... filla! Quanta ignorància que hi ha pel món!


Setembre, 26

10 comentaris:

  1. Ja, però desprès segur que li fa veure les 10.000 fotografies de les vacances a la pobre noia.

    I la raó de tantes copies diu ser que abans no es mirava pels drets d'autor. ^_^

    ResponElimina
  2. Rapa Nui... I Santes Pasqües!

    Quanta ignorància pel món, Ferran, i quant d'ofici tens tu per plasmar-la en el teu microrelat!


    d.

    ResponElimina
  3. Un dia a la botiga un client em va dir : si, total vam pasar una munt de calor i de set nomes per veure cuatre pedres que feien olor a pixm de gat ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡??????????? parlave de la ciutat del cairo i de les piramides.

    Frank Rubies Pujol

    ResponElimina
  4. M'ha fet gràcia això de fer un monument als primers tafaners de la història. Està ben trobat, de fet molta gent, a la platja, ens passem força estona mirant el mar sense fer res més :)

    ResponElimina
  5. La meva perdició: Ben cert que les hi mostrarà, ja ho fan aquests personatges, sobre els drets d'autor, un negoci relativament modern, crec.

    Deomises: Gràcies Lluís, tu sempre tan amable, el teu poema sí que era una obra maginativa.

    Frank Rubies: A tu ja et vaig contestar pel facebook, ja saps.

    kweilan: En el meu cas, per sort, això sols és ficció, els viatges m'aporten un gran porcentatge d'inspiració per escriure.

    Pd40: Jo en sóc un d'ells, faig de tafaner, mirant les ones del mar sota del parasol, amb barret i gafas fosques.

    ResponElimina
  6. M'ha agradat, i més entrar a casa teva, nova per mi!

    ResponElimina
  7. Benvinguda Zel, gràcies per la teva visita. Jo també he passat per casa teva, i tornaré a fer-ho. Fins aviat.

    ResponElimina
  8. Jajaja és molt bo!! De veritat que hi ha gent així!!... el més important és poder explicar que ha agafat molts avions i que ha fet molts quilòmetres! :-))

    ResponElimina
  9. Hi ha gent així, i jo n'he vist i escoltat alguna conversa, més o menys, similar. Benviguda a casa meva Assumpta!

    ResponElimina

Et volíem comentar que...