Imprimeix en PDF

dilluns, 17 d’octubre del 2011

CONÈIXER LA BÈSTIA

El bloc dels Relats Conjunts proposa una nova imatge per treure-hi suc. Aquest cop faig un parell de micro relats, amb dues visions diferents del mateix tema. -

Escena de la pel·lícula "Temps moderns"
Conèixer la bèstia

Sí que és una mica salvatge aquesta tasca que m'han encolomat. Tot plegat ara entenc per què em deia l'anterior mecànic que aquesta era una feina que em faria conèixer els racons més íntims de la bèstia. 


Passaran els anys

M'han dit que en el futur els caldrà aquesta maquinària que avui reparo, i ja és ben curiós, de ben segur que s'estaran a la feina més hores que un rellotge i per quatre monedes, com jo, més o menys. Ara que els  nostres sindicalistes estan treballant de valent per reduir la jornada, en el futur faran que tot torni a  restar com ara, això sí, amb estris més menuts. M'agradaria veure com s'ho fan quan calgui adobar-ho, per encabir-hi dins algú com jo mateix.


Octubre 2011
Ferran d'Armengol




8 comentaris:

  1. Han passat dues casualitats, jo no els anomene així, sinó el desig de l'Altre o de Déu pel que crega i són que tots dos hem posat una imatge de la pel·lícula de temps moderns de Chaplin i que en aquests moments jo estava llegint un llibre de Carl Jung el psicoanalista deixeble díscol de Freud i aquest parla de l'ombra d'un fet, després de l'època de Crist vindrà la de l'anticrist, i potser serà aquesta època que ens ve de foscor científic, que tu exposes als teus contes d'una manera còmico-irònica i ben sintètica, m'han agradat els contes. I et recorde novament: Mira quina casualitat, o és el desig de l'Altre, l'altre, Déu, el nostre pare o el suposat subjecte saber a qui li hem donat crèdit.
    Tota una pregunta per a un altre conte, Ferran.

    Una forta abraçada

    Vicent

    ResponElimina
  2. Poc s'ho devia pensar que la tècnica avançaria tant que no caldria posar personetes dintre de les màquines per arreglar-les. Ara, dintre les màquines, hi poden anar altres màquines. Ben vist.

    ResponElimina
  3. Molt bons els dos! temps vindran....

    ResponElimina
  4. No sé si va arribar a conèixer els racons més íntims de la bèstia, però és trist que tot vagi camí de tornar a restar com abans. La tecnologia avança, però potser els temps no acaben de ser gaire més moderns.
    M'han agradat tots dos.

    ResponElimina
  5. Difícil tasca, reduir d'entrada la velocitat dels engranatges de la bèstia.

    ResponElimina
  6. Bon relat, on pren part present, passat i futur.

    ResponElimina

Et volíem comentar que...