Imprimeix en PDF

divendres, 8 de març del 2013

QUALQUE DIA



Un altre repte de la plana de Relats en Català, aquest cop amb un neguit molt arrelat, m'ha costat posar-m'hi, però finalment m'ha eixit així, tot seguint la impressió de la imatge de sota aquestes paraules. Seguint el Repte Poètic Visual 246 amb el títol "Tornarem a ser...! i proposat pel poeta Marc Freixes.

Tornarem a ser... (Imatge capturada a la web de Relats en Català.)


Qualque dia

Sents el bàlsam a tocar
i el seu gaudi.
en la millor companyia,
vols fruir.

Tens el camí apamat,
saps quina és
la drecera que ens ha de dur
a la meta anhelada.

Entrebancs estèrils com trons
s’escolten per ponent,
brams que amenacen forts temporals,
i no ens caurà aigua, que sols porten fang.

I us demano... voleu esperar fins un altre demà?
Ca! fem-ho avui, que si els seus neguits
els fan bramar paraules absurdes,
el nostre silenci els ha de colpir.

Fem-los empal·lidir,
provoquem-los sense mots.
I si deixen els eixelebrats campar lliures,
un cop més, seran ells els miserables.

...

La història
qualque dia els ho ha de fer pagar.
Fem que sigui ara,
no demà.



Ferran d'Armengol
Terrassa, Març 2013

6 comentaris:

  1. És preciós Ferran i costa de posar-hi mots a aquest sentiment.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un sentiment que demana actes, les paraules són molt boniques, o no, però aquestes paraules demanen, a crits, que algú les porti a terme. Ens en sortirem!!*!!

      Elimina
  2. Carai Ferran, quina passada!

    M'agrada molt.

    Per cert, accepto el repte i intentaré poematitzar ARRIBAR AL MÓN, ja t'ho faré saber quan ho hagi fet, ho tindré al meu bloc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Gemma! m'agrada que t'agradi. I ja m'avisaràs quan el tinguis penjat el relat poètic. M'agradarà llegir-lo i comentar.

      Una abraçada!

      Elimina
  3. Molt bé, Ferran! M'ha agradat molt: és tan viu que sembla que respiri. La meva mare diria: "fa plorar", però jo dic que tira una corda per agafar-s'hi i anar cap a endavant " La història
    qualque dia els ho ha de fer pagar.
    Fem que sigui ara,
    no demà."

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eps!! tampoc cal plorar ara! ho farem si no ens en sortim, que tot podria ser, però crec que ara ja és hora de veure alguna cosa més que núvols, a la nostra terra li cal somriure i viure en pau, i lliure d'una punyetera vegada!!*!!

      Elimina

Et volíem comentar que...