L’antany ídol d’adolescents i
vampir torturat, ara era un zombi bastant penós, repetia com una cantarella:
“Klattu, barada, nikto”. l’Adolf es va estranyar, aquella frase era en la seva
llengua nadiua i de sobte va recordar la seva missió primitiva, salvar la
Terra! Però abans calia fer alguna cosa per aquella desferra a la que havia
admirat. Va sospesar el tub de miralls encarant a Pattinson. El podia guardar en carboncle. Les estrelles seran un lloc més adequat pel blanquinós espècimen i faria un favor a la terra.
Hadych, el bàrman sideral de
l'asteroide Gamma 456, poc es pensava que es trobaria en el punt neutral de la
guerra humans versus Pterencs. Aquell
estat de guerra era dolent per al negoci i el trànsit de naus ja havia començat
a disminuir. No volia haver de tancar. Llavors va arribar la primera onada de
desplaçats. Primer, tan sols unes poques naus, després centenars. Els oblidats
de la guerra. Aquells que acabaven d'arribar podien canviar-ho tot. Però van
decidir fer una parada tècnica per revisar les naus. Mentre els tècnics les
revisaven, un grupet de pseudo revolucionaris es varen agrupar. El que deien i
feien podia ser perillós! Però allò que semblava més evident era la seva
desconnexió total entre diverses faccions. Els calia un lideratge, una ment
brillant. Adolf aterrà al seu planeta natal Kepler, i observà els seus bells
paisatges amb melangia. Potser seria l'última vegada que els veuria. Llavors va
recordar una vella melodia i començà a xiular. Allò va aturar el temps. Amb la
música dirigiria les faccions a l'objectiu i com un flautista d’Amelin s'alçà redemptor.
Sols una persona no l'escoltava.
Una noia el mirava als ulls, sabia
que era perillós. Adolf seguia xiulant, més fluix, va allargar la mà a la noia,
li era familiar. Volia que pugés on estava ell.
—Si anem junts, podrem.
—No anirem junts, —li digué ella. —Ja
no recordes res, oi,? Ha passat molt temps, però el mal que ens vàreu fer tu i
els teus, segueix viu.
Alguna cosa es va trencar dins
l’Adolf. Ferotges imatges de por i destrucció el fuetejaren fins visualitzar la
destrucció de mil móns. Era veritat el que deia aquella noia? Havia estat ell
el culpable de tot allò? Era la seva guia; la gent el seguia amb una xenofòbia
imparable, no ho pretenia, però era el seu símbol. La por ens fa perillosos. Aquell
sentiment, altra vegada, entre els budells i la ment, aquella sensació de
mareig, que ja no sabia si era por o tristor, tornà la por.
Llavors, se n'adonà. Temia seguir
aquell camí. Temia convertir-se en un monstre, com el seu homònim. Ell no era
pas un genocida, i amb un sobtat dolor indescriptible en els seus globus oculars,
astorat, va sentir rodolar les primeres llàgrimes de la seva vida. Llàgrimes
que li van oferir una sensació dolça, que ja no recordava, en entrar contacte
amb els seus llavis.
—Només tu, l'última supervivent
del teu poble tens capacitat per perdonar-me. Ara ho sé. Parla! Què cal que
faci? —va suplicar l’Adolf.
—Prou de matances! oblida les
invasions per colonitzar altres móns, tu i els teus no sou millors que els
altres... No més guerres.
La hijad havia començat, un canvi
radical, un futur, que passava per la violència i el terror.
L’Adolf sabia que ja no tenia
aturador. A les tropes dels pterencs s'hi unien un exèrcit d'esbudelladors que
abordaven les naus massacrant la tripulació. Eren escorredissos.
L'Adolf es trobava entre l'espasa
i la paret. La noia li demanava una treva indefinida i els altres només
pensaven en atacs violents... Va tenir una visió. Seria eina de pau i martell salomònic.
Santó i cabdill militar. La història el recordaria com un monstre voraç. Així
que va començar la matança, primer havia de matar aquella noia, sinó no podria
continuar així que va decidir que, a més ho faria davant de tothom, per
començar a donar exemple, per deixar clar qui era i què volia. La hijad
necessitava tenir els seus màrtirs, els seus herois i vilans: els fonaments
d’un Reich mil·lenari interestel·lar.
Però la noia el mirava fixament,
l'Adolf no era aigua clara. Un calfred li va posar els pèls de punta i
aleshores es transformà en allò que mai no hauria esperat ell. Un ésser
diferent a la feblesa d'una noia humana, que ara li cridava mots
inintel·ligibles, provocadors.
Adolf va parar un moment. El seu
cervell processava la informació a una velocitat demencial.
—NO! JO NO SÓC COM ELL! —cridà.
Pels seguidors era l'heretgia,
pels visionaris era l'escollida. Pel metge era el futur: gens pterencs,
esbudelladors i humans. La confusió es propagà arreu. Per una banda un híbrid keplerià-humà
i per l'altra un pterenc-esbudellador-humà. Llavors passà l'inesperat. Ella va
iniciar un somriure i ell l'acollí dins d'una abraçada. Havia reconegut aquells
crits i planys, eren com un cant d'enyor humà i abraçat a ella, olorant-li els
cabells, pensà en que no hi hauria un futur, fos quin fos, sense ella.
Però un esbudellador decidí acabar
amb aquella heretgia i disparà. La multitud va veure com un d’ells queia a
terra.
—Qui només entén de punició només
usa la violència, —diu una veu, —volem votar la fi de la guerra, —digué entre
sang i plors la figura.
Es va fer el silenci.
L'esbudellador els assenyalà, incitant la multitud a acabar amb ells. En
girar-se de nou, però, un sobtat cop de puny el pegà acompanyant-lo al terra.
En girar-se descobrí un híbrid, aquest cop keplerià-pterenc. Era el tercer,
però no l'últim, una cort d'híbrids escortaven als tres primers. La noia s'alçà,
no l'havia tocat de ple.
—Com em dic Sonja que tu i els
teus esteu condemnats a seguir habitant aquest món arrossegant-vos com els
gossos o col·laborant amb nosaltres, els híbrids, heu d'escollir.
Sonja se'ls mirà, a l'espera,
observant aquelles cares idèntiques, que ni pestanyejaven.
—I bé, què heu decidit? —preguntà.
Tot d’una, el dia es va fer nit.
L’eclipsi va arribar, portador de negres noves. El Senyor del Temps, guardià de
l’Univers, observava. "Em pregunto si hauré d'intervenir o ho resoldran
tots sols. Començo a tenir gana", s'impacientà a la porta de la Tardis.
La senyora del
temps s’impacientava. —Deixa el coi de joc de rol, que la paella es refreda i
els nens només pensen en esclafar mons!
—Què vols
dir? —digué el Senyor del Temps enfurismat.
—Ni més ni
menys que el que t'acabo de dir —féu ella.
S'ha acabat! El senyor del temps abandonà el joc,
resignat.
No sabia que se l'havia deixat obert.
Els esdeveniments es succeirien per si sols.
Adolf i Sonja es tenien de les mans amb
força, els dos pressentiren una incerta angoixa, com si algú superior els
hauria abandonat. L'exèrcit dels pterencs atacà simultàniament el planeta Terra
i Kepler sense compassió. Els híbrids no hi tenien res a fer. Els morts s’amuntegaven
i els ferits s'ofegaven sota el pes de cossos esbudellats. Un riu vermell
cobria els dos planetes. No podies evitar qüestionar-te davant aquella visió si
calien tants sacrificis sense sentit. La fredor i la desesperança inundaven l’escena
i la flaire cada cop era més intens. Tot semblava acabat.
Sonja i l’Adolf entraren a la “Police
box” acompanyats del Senyor del Temps.
—Fills meus marxem, aquí ja no podeu fer
més —va dir.
Sonja i Adolf
es miraren a aquell ésser fosforescent i sobrenatural amb temor sense saber que
fer. Era la solució? "És l'única solució", els llegí el pensament.
"Anirem al passat i tornareu a començar el dia que llegíreu —On anirà l'home? O bé migrarà en massa a
l'espai exterior o bé per instint de supervivència procurarà destruir el seu
veí i us adonareu que ambdues coses són inevitables. I el senyor del Temps
no tindrà cap més opció que crear una nova partida. Fi del joc”.
Una vegada més, ha estat un gran honor haver participat amb tu Home Fosc! ;)
ResponEliminaGràcies Edgar, et dic el mateix, gràcies per la teva inspiració també.
EliminaEi, m’agrada això del terme twitteratura, ho haurem de patentar!
ResponEliminaEstic pensant que de ben segur, de tots els actes literaris al voltant de la figura d’Espriu aquest any, el més original, subversiu i “contracultural” serà aquest que hem dut a terme, ha, ha... segur que hem fet feliç a l'home. Al menys que ens recordin per això, tu.
No deixa de ser original, utilitzar l'Espriu per a una Space-opera com aquesta. I twieteratura no és meva la expressió, encara que me la faci, l'autor n'és un altre, eh? que no li vull robar el mèrit al seu creador, l'Hugo en té tot el mèrit, penso i segons diu l'Edgar.
EliminaGràcies per les teves paraules Sergi!